24. tammikuuta 2012

Pieni avautuminen

Teitä lukijoita on kertynyt tässä ihan huomaamatta mukavasti. (Ja selvennykseksi, että lukijalla tarkotan kaikkia teitä, jotka täällä enemmän tai vähemmän säännöllisesti näitä enemmän ja vähemmän mielenkiintoisia höpötyksiä seuraatte, en pelkästään bloggerin listaamia lukijoita.) Haluaisinkin nyt kovasti kuulla, ketä siellä ruudun toisella puolen on! Olisi kiva, jos kertosit jotain itsestäsi ja (sitten päästäänkin tähän työttömän joutilaaseen elämään) linkittäisit oman blogisi, jos sellainen löytyy. Kävisin mielelläni vastavierailulla, jos vaikka löytäisin uusia suosikkeja! Nyt kun on tätä ylimääräistä aikaa...



Heh, minua huvittaa välillä tää minun raportointi tästä elämästä. Voisin ihan hyvin kopioida saman tekstin joka postaukseen, vaihtaisin vaan kuvat. "Tänään olin kotona ja söin suklaata. Liikuin kerran, postilaatikolle ja takaisin." Onneks nuo joululta jääneet suklaat alkaa olla jo vähitellen loppu. (Tosin viikonloppuna oon menossa poikaystävän luo, missä on vielä kaapillinen herkkuja. Joudun ehkä pyytää sitä piilottamaan ne johonkin tai naulaamaan sen kaapin kiinni.)

Onneks oon sentään työtön, joten minulla olisi teoriassa aikaa liikkua hiukan enemmän, niin että kuluttaisin kaiken tuon suklaasta tulleen kalorimäärän samantien. Mutta vaan teoriassa, koska käytäntöhän on ihan toinen. Nyrkkisääntönä tässä työttömyydessä on, että ylös ei nousta ainakaan ennen kymmentä. Sen jälkeen heräillään siinä aamupalan, lehden ja ostos-tv:n parissa sinne puolille päivin, jonka haahuillaan vielä vajaa tunti, minkä jälkeen päivän kohokohdan eli postin voidaan olettaa tulleen laatikkoon. Sitten tehdään se pakollinen postinhakureissu, jonka jälkeen voidaan kirkkain silmin selittää, että on ulkoiltu.




Tämän jälkeen luetaan kaikki mahdollinen, myös ne joita et aikaisemmin huomannut olevan olemassakaan. Sitten kello alkaa olla jo riittävästi siihen, että se ostos-tv ja supervoittojahtipuhelinpelit vaihtuu siihen ah, niin ihanaan Dr Philiin, mistä lähteekin sitten hyvä tv-putki Pulmusten ja illallisten kautta aina tarvittaessa C.S.I Miamiin saakka. Salatut elämät oon kyllä jotenkin hämärästi onnistunu välttää. Ehkä siksi, että ne on vielä käsittääkseni joulutauolla, mutta yleensä oon tuohon aikaan lenkillä. (Tää nyt on vähän liian aktiivista, joten ohitetaan se vaihe sujuvasti.) Ja jokaisessa välissä käydään sitten tarkistaa FB mahdollisten uusien päivitysten varalta, samoin kuin blogger.

Joo, minusta tuntuu, että niin lepposta kun tää työttömän elämä onkin, niin ei ehkä oo minun juttu. Alan olla jo tämän työnhaun kanssa niin epätoivon partaalla, että oon harkinnu vakavasti, että haen keväällä opiskelemaan. (No okei, myönnän, että en oo vielä ottanu tässä työnhaussa niitä järeämpiä keinoja käteen. Ja oon saattanu jättää hakematta muutamaa tarjolla ollutta kebabtarjoilijan paikkaa...)



Täällä hymyssä suin muistelen sitä, miten meille opintojen alussa sanottiin, että kun te valmistutte, Suomessa on nousukausi ja töitä riittää. Ja toinen, kyllä tällä todistuksella hommia löytyy. No, eipä oo vielä löytyny. Mutta vika on luonnollisesti minussa, kun halusin suorittaa opinnot normaaliajassa ja kunnialla loppuun, enkä tehnyt jotain osa-aikatyötä koulun ohessa ja hankkinut näin näyttöä siitä, että osaan ylipäätään tehdä töitä. Phuu, avautuminen suoritettu!

Muistakaa hei käydä kertomassa itsestänne tai heittämässä linkkiä blogiinne! Minä jään tänne odottelee!!

14 kommenttia:

  1. Minäminä! Käyn lukemassa aina, kun jotain uutta tulee ja tykkään kovasti sun kirjoitustyylistä ja kuvista.

    Mitäs sitä itsestäni kertoisin, olen tällainen parikymppinen nuori nainen, joka on asunut Saksassa viime elokuusta lähtien ja tarkoitus olisi valmentavan kielikurssin jälkeen päästä viimein itse ainetta opiskelemaan. Olen myös intohimoinen valokuvaaja, homma on tosin jäänyt vähemmän, kun mitäpä tuolla nuhjuvesisateessa kuvaisi kun luntakaan ei ole... Nettiportfoliota ja blogiakin löytyy, laitan tähän loppuun vaikka molemmat linkit jos huvittaa käydä kurkkaamassa. :)

    http://sointujaa.blogspot.com
    http://naturmacht.com/aarnivalkea

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mutta voi, sinun pitää alkaa käyttää sitä vesisadetta hyväksesi! ;)

      Poista
  2. No minähän täällä roikun kans. Jos nauttisit tuosta työttömän arjesta, niin voisin suositella joitakin yliopisto-opintoja, ne kun (ainakin mulla) hoituu pääasiassa kotoa käsin, eli on aikaa vähintään neljä kertaa päivässä tsekata uudet päivitykset kaikista mahdollisista sosiaalisista medioista...

    Jäin lukijaksi, koska tunsin hengenheimolaisuutta yhteisen kotiseudun vuoksi, ihastuin sun koiraan ja mielettömän päheisiin kuviin! Itse olen reilu parikymppinen ulkokainuulainen ja lokeroidun kaiketi koirabloggaajaksi, vaikkei se nyt ihan itse tarkoitus ollutkaan. http://tuhinaajatouhotusta.blogspot.com/

    Ja hei, vastahan sä valmistuit, joten älä vaivu masennuksen alhoon vielä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon itse asiassa yliopisto-opintoja miettinytkin, niin voisin samalla tehdä sitten jotain työtäkin siinä samalla. Houkuttelis nimittäin oikeesti kiva saa rahaa niin, että on ite sen tienannutkin. Ja tosiaan, mielelläni säästelisin noita opintotukikuukausiakin, ne kun en enää riitä kovin moneksi vuodeksi.

      Jenni-täti, oonkin silloin tällöin käynyt sinun blogissa kurkistelemassa kuulumisia, mutta nyt se on jäänyt unohduksiin! Täytyypä taas tulla vierailemaan! ;)

      Poista
  3. Heippa!

    Pakko myöntää että luen myös jokaisen tekstin mitä kirjoitat ^^ Tykkään kovasti noista valokuvistas mitä pistät :) Esim viime tekstissä olleet revontuli kuvat oli aivan mielettömiä!! Mahtavaa että sait ne ikuistettua kameralla :)

    Oon viime kesänä hämeenlinnaan muuttanut porilainen naikkonen :) Opiskelen modistiksi/hatuntekijäksi. Rakastan käsillä värkkäämistä joka tasaisin ajoin näkyy mun blogissani. Pyrin kirjoittamaan monipuolisesti kaikesta mitä mun elämässäni tapahtuu enkä vain keskity yhteen aiheeseen.

    http://rusinaharja.blogspot.com/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mukava kuulla, että viihdyt minun seurassa! ;)

      Ja mikä ihana ammatti! Hatuntekijä!! Käyn kyllä ehdottomasti kurkistaa tuonne sinun blogin puolelle!!

      Poista
  4. Mun blogista ei varmaan ole sillä tavalla hyötyä että siellä ei todellakaan päivittäin tai aina edes viikottain ilmesty uusia juttuja writer's blockin tai muun saamattomuuden takia, mutta jos kiinnostaa silti niin http://sisarsurumieli.blogspot.com/ :3 Askartelen paskartelen, piirrän, kirjoitan ja valokuvaan ja hehkutan kaikkia juttuja mistä tykkään.

    Mulla on vähän ikävä työttömän arkea. Mulla on kuitenkin koko ajan kaikkea sellasta projektia ja säätämistä ja mahtipontisia suunnitelmia, joihin työttömänä on sitten aikaa ja jaksamista uppoutua. Mut kyllä se välillä oli turhauttavaakin!

    Ihana toi muhkea karvahattu. Mun koira pureskeli mun karvahatun sellaiseksi nyljetyksi muhjuksi, kun se oli epähuomiossa jäänyt sängylle. :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mut nytpä minulla onkin sitten mukavasti aikaa katsella vanhempiakin juttuja tuolta.. ;) Täytyy käydä kurkkaamassa!

      Voi ei, karmea kohtalo karvalakilla! Mut toisaalta ymmärrän koiraa, kyllähän tuommoinen kunnon karvalakki näyttää potentiaaliselta haastajalta! :D

      Poista
  5. Heeei minäkin täällä roikun!
    En yhtään edes muista miten tänne oon eksyny, luultavasti jonku muun blogin kautta, aikaa siitä taitaa kuitenkin olla jo ainaki se vuos! ainakin:)
    Mää oon just 18v täyttänyt tyyppi pohjanmaalta, jonka pitäs keväällä valmistua liiketalouden merkonomiksi.(Ei taida olla mun juttu.) Oon tosi tylsä enkä tee mitään, okei kyllä mä pianoa ja kitaraa soittelen, mutta sekin on vähän semmosta yritystä :)
    Mulla ei mitään omaa blogia oo, mutta joka päivä käyn kurkkimassa uudet päivitykset täällä ja muualla.
    Jäin ekaks seuraamaan sua ihan vaan ihanien Batman-kuvien houkutettuna oman koirakuumeen takia, mutta sittenhän mä huomasin kuinka samanlaisia ajatuksia sulla täälä on ku mitä munki päässä pyörii! =D

    Tykkään sun teksteistä ja kuvista! Ja tuosta karvalakista!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huippua, että oot noinkin kauan viihtynyt minun blogin parissa! Minulla on vähän sama olo tämän nykyisen ammattini kanssa, en oikein tiedä, että mistä sitä omaa paikkaa lähtis hakemaan...

      Heh, en usko, että oot oikeesti tylsä! Mut sinulla on ainakin mukavat harrastukset, yritystähän tää on minullakin tää soittelu. Ja oikeestaan kaikki muukin, mut en anna sen hidastaa! :D

      Ja koirakuume on kyllä katala tauti, jospa saat siihen pian helpotusta, tavalla tai toisella! ;)

      Poista
  6. Pöppötörmän vastarintaliikkeen pj25. tammikuuta 2012 klo 23.11

    Vissiin me jotain kavereita ollaan, niin välillä luen mitä sulle kuuluu...

    Ja jonkuasteista Kainuuikävää lievitän. Mulla ei oo blogia, mutta katuosoite on, kirjettäsi odotellen.

    p.s. Tuu pian Helsinkiin, täällä on aika tylsää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hehe, minun täytyy käydä ostaa kirjepaperia, tällä hetkellä ne on jossain Kajaanissa, jossa minä taas en oo! Siinähän tää jumittaa. Mutta ajatuksissa se kirje on koko ajan. ;)

      Alanpa suunnitella reissua!

      Poista
  7. Moi! Kohtuu ahkerasti tulee täällä kanssa käytyä. Alkujaan löysin tänne googlen kautta joillain ihme hakusanoilla. Ei löytyny mitä piti, mutta jäin heti jumittamaa ku tykkäsin sun ottamista kuvista, joita muutki on tääl kehunu. Ite opiskelen kasvituotantoa ja asun pienessä mummonmökissä aivan pystymettässä. Tykkäisin lukea enemmänki blogeja, mutta kun ne käsittelee 99 prosenttisesti sitä et minkä väriset kynnet tänää laittais ja voi itku ku kengät menee ulkona pilalle ja vieläpä sijottuu kehä kolmosen sisäpuolelle niin ne ei aina oikein kohtaa mun ajatusmaailman kanssa :D Kyllä mäki panostan ulkonäkööni mut elämässä on sata muutaki kiinnostavaa asiaa. Sun blogi on hyvä sekotus niitä samoja asioita mistä mäki oon kiinnostunu, ja on vielä visuaalisesti miellyttävä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, kiitos aivan mainiosta kommentista! Vaikka et harmillisesti varsinaista etsimääsi löytänyt, niin mukava, että löysit kuitenkin jotain! Ja voin kyllä luvata, että tää blogi tulee pysymään yhtä sekavana kuin tähänkin saakka... ;)

      Poista

Kiitos kommentistasi!