9. maaliskuuta 2014

Viikonloppu-urheilutoimittaja

Melekein kait tässä toimittajaksi joutais ruveta, kun tää ura lähti käyntiin sillä tavalla kevyillä haastateltavilla, että eka pukattiin Pirjo Murasen etteen ja seuraavana aamuna käskettiin kysyä kuulumiset vuoden -85 Seefeldin maailmanmestari Kari Härköseltä. Olin jo kottiin lähössä, niin vielä laittovat kysymään kisatunnelmat mm. Sotsin olympiakullan radiossa selostaneelta Reijo Jylhältä. Sitten piti jo sannoo, että nyt ei ehi ennää enempää, kun sauna oottaa kotona.

Päivitin ylläolevan tekstin facebookiini muutama tunti sitten. (Olisin päivittänyt varmaan Twitteriinkin, mutta siellä on aivan liian vähän sallittuja merkkejä minulle!) Huh, melko vauhdikas viikonloppu takana. Minulla on nyt siis epävirallinen talviloma ja tulin talkootöihin Kainuuseen. Ristijärvellä järjestettiin nuorten SM-hiihdot, joihin olin lupatunut kuvaajaksi. Menin sitten sanomaan, että minulle saa nakittaa hommia ihan huoletta ja niitähän sitten riitti. Täytyy vain tarkentaa, että en tosiaankaan valita! Meidän mediatiimi otti kahden päivän aikana lähes 10 000 kuvaa, joista minä reilun kymmenesosan, vaikka kuinka yritin hillitä liipasinsormeani editoijia säästääkseni. Ne reilut tuhat kuvaa ovat tietenkin myös minulla itselläni ja en tosiaan tiedä, missä välissä ehdin ja jaksan katsoa niitä läpi. Nappasin pikaselauksen perusteella muutaman muokkaukseen ja jaettavaksi tännekin.

Editoin näitä nyt vähän eri tyyliin, kuin urheilukuvat perinteisesti ovat. Ihan vain tasapainon vuoksi, sillä kisasivulla kuvat ovat lähes alkuperäisiä. Ja kun ei tämä hiihto ole ehkä tyylillisesti sitä minulle ominta kuvausmateriaalia, niin laitoin kuviin vähän enemmän "minua". (Henkilöt ovat siis täysin satunnaisia ja satunnaisista sarjoista.)





Ai niin, ne haastattelut... No, ne jääkööt sinne kisasivuille. Hurjasta alusta huolimatta toimittajan hommat saavat nyt hetkeksi jäädä ja pysyn täällä valokuvauspuolella ja höpöttelen lähinnä omia kuulumisiani.

2 kommenttia:

  1. Hahaa, sinussa on kyllä urkkatoimittajan ainesta. Kehotan laittamaan hakupaperit Urheiluruutuun! :)
    T. Laura K.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, no ainakin ois melko lentävä lähtö toimittajan uralle tässä alla! Jos ottais urheilijoiden lailla tavoitteeksi vaikka sen Etelä-Korean... ;)

      Poista

Kiitos kommentistasi!