6. marraskuuta 2010

Esihistoriallisia aikoja

Tämmönen on alkanu kiertää ympäri blogimaailmaa, joten enhän minä malttanu pitää näppejäni tästä erossa. (Vaikka lupasin olla postaamatta ennen sunnuntaita, haha!)

1. Missä ja koska synnyit?
Kajaanissa synnyin, loppukeväästä reilut 20 vuotta sitten.






Muodin edelläkävijä jo vuodesta 1990.

 2. Onko sinulla sisaruksia?
Joo löytyy, pikkuveli ja pikkusisko.

3. Olitko päivähoidossa vai kotihoidossa?
Päivähoidossa Saimilla. Leikittiin aina kauppaa ja rakennettiin lumiukkoja.





Suuri taiteilija 2v.

 4. Oliko teillä lemmikkieläimiä?
No ei! Mummolassa oli onneks koiria ja sitte ku muutin pois kotoo 17-vuotiaana, niin hankin gerbiilejä. Mutta ne jäi sitten kotiin, kun ne oli siskon kanssa yhteisiä.

5. Muistatko aikaa, kun ei vielä ollut lapsilla turvaistuimia, vaan keikuttiin etupenkkien välissä tai tapeltiin sisarusten kanssa siitä, kuka saa istua edessä?
Joo ei meillä saanu keikkua! Äiti oli tästä niin tarkka. Ja on edelleen. Ja hyvä niin.



Joo siis oon ollu tämmönen luomu jo kaksvuotiaasta saakka.

6. Oliko sinulla mielilelua?
 Ei varmaankaan mitään ultimatelelua. Pari barbia oli kovassa käytössä.

7. Mikä sinusta piti tulla isona?
Laulaja. Sitten hoksasin, että en ookaan ehkä ihan niin hyvä laulaa.

8. Olitko ns. näkymätön kiltti lapsi vai jokapaikan apina?
Kiltti oon varmasti ollu. Olin pienenä niin kauheen ujokin, että ihmiset varmaan luuli minua mykäksi. Nykysin tosin kukaan ei usko tuota.


Todiste siitä, että oon ollu joskus prinsessa. Täytin 6 vuotta.

9. Kuljitko pihoilla leikkimässä, kotiavain kaulassa roikkuen?
Joo no siis omalla pihalla kuljin, koska bf Essi tuli aina vähintään kolme kertaa päivässä meille, koska en saanu mennä niille, koska niillä oli ranta, jonne ois voinu äitin mielestä hukkua. Kerran tosin juostiin hakee Essin luota pop corneja, kiun saatiin äitiltä ihan lupa.

10. Nukuitko valot päällä?
En nukkunu. Mutta oven ulkopuolella eteisessä oli aina valo päällä niin, että se valo kajasti oven ali. Tästä on olemassa myös yksi hiiritrauma...

11. Lempilastenohjelmasi?
Varmaan noin yleisesti ottaen Pikku Kakkonen. Tai no, nyt on pakko vastata, että Joulupukin kuumalinja.

12. Muistatko ensimmäistä koulupäivääsi?
En varmaan, sillä kaiken mitä luulen muistavani, oon nähny videolta tai valokuvista. Toi kouluun meno ei ollu minulle kai mikään kauheen jännä juttu, koska äiti oli minun opettaja. Cool.


Tässä taas tätä muotitietoisuutta.
13. Keräilitkö jotain?
Mitä en keräilly? Keräilin kaikkea, mitä näin muiden keräilevän. Pullonkorkkeja, tarroja, kiiltokuvia, postimerkkejä, posliinikissoja, kiviä...

14. Mikä oli lempiaineesi alaluokilla?
Oisko ollu liikunta tai kuvis, en voi muistaa, mutta ne on ollu suosikit niin kauan kuin jaksan muistaa.

15. Olitko koulukiusattu tai -kiusaaja?
En oo kokenu, että minua ois kiusattu, mutta jälkeenpäin oon miettiny, että oon varmaan jonkin asteinen kiusaaja. Se kiusaaminen oli ehkä lähinnä syrjintää, koska en vaan halunnu hengata kaikkien kanssa, jotka ois ehkä halunnu hengata minun kanssa. Ja se harmittaa, vaikka eihän kukaan voi olla kaikkien kaveri.


Ekaluokan luokkakuva.
16. Mitä harrastit?
Mitä en harrastanu? No okei, jos nyt aletaan miettiä, niin lasketaanko toi edellämainittu keräily? Sitten oli pesiskerhoa, partioo, käsityökerhoa, lentopalloa, piirtämistä, runoilua (tätä en käsitä oikeesti, että mikä juttu tää on ollu, mut oon yhteen aikaan kirjottanu tosi paljon), pianonsoittoa, klarinetinsoittoa, orkesteria, vähän myöhemmin taekwon-doa. Varmaan unohdin vielä osan.

17. Ystäväsi?
Essi. Muita samanikäisiä kavereita ei oikeen ollu, kun asuttiin omakotitalossa metän keskellä. Myöhemmin tuli sitten koulukaverit.

Oon aina olu näin runollinen.


18. Mieluisin muistosi jostain ensiluokkien tapahtumasta?
Ekana tulee mieleen meijän joulujuhlaesitys, joka oli ns. "kuvitettu joululaulu", biisi oli joku Ti-Ti Nalle -kasetilta. Joku Joulu tullut on tms. Näyttelin yhtä pienistä metsähiiristä.

19. Minkälainen oli ensimmäinen opettajasi?
Se oli äiti. Ja se ei ollu kyllä yhtään kivaa. Veikkaan, että äitikään ei kauheesti nauttinu tilanteesta.

20. Oliko vanhemmillasi tiukka kuri?
Sopivan. Ei minulla kyllä ollu mitään tarvetta kapinoida tai tehdä mitään, johon olisi pitänyt puuttua. Että ei paljon ees tarvinnu kuria pitää.

Mummolassa lempiharrastuksissa.

21. Miten perheesi lomaili?
Tehtiin joka kesä semmonen korkeintaan parin yön autoreissu johonki päin Suomea. Kierrettiin kaikki matkan varrella olevat taiteilijakodit (äidin valinta), automuseot (isän valinta) ja sitten joku huvipuisto (meidän valinta).

22. Lempiruokaasi natiaisena oli?
Sanoin varmaan aina pitsa. En sitten tiedä, mikä se oli todellisuudessa. Spagetti oli kans varmaan melko kova sana.

23. Tupakoitiinko teillä vielä sisätiloissa?
Ei meillä kukaan polttanut muutenkaan.

24. Mitä asioita pelkäsit?
Mörköä sängyn alla. Niin monesti iskin polven sängyn reunaan, kun piti ottaa vauhtia ovelta ja hypätä sänkyyn niin kaukaa kuin vain ylsi.

Mummun ja ukin mökillä.
25. Onko sinulla nykyään jo omia lapsia?
Ei. Eikä nyt toivottavasti ihan heti ole tulossa. Sitten joskus.

Haastan teidät kaikki tekee tämän ja erityisesti haluun nähä valokuvia!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!