14. elokuuta 2010

C-kasettiöveri

Heli tilas Cyber Shopista itelleen laukun ja selailin siinä samalla sitten itselleni jotain pientä heräteostosta. Löysin söpöt c-kasettisormukset, kolme euroo kappale. Vähän sen jälkeen pengoin kaapista äidin vanhan c-kasetin aikomuksena rakennella siitä koru. (Oon ehkä vähän jäljessä tän c-kasettimuodin kanssa, mutta koskas oisin niin muodin mukaan mennytkään.)


No, homma tökkäs siihen, että minulla ei ollu mitään sopivaa ketjua ja olin liian laista lähteäksi ostamaan sellaista. Varsinkaan kun minulla ei ollut mitään pätevää toimintasuunnitelmaa sen kiinnittämiseksi kasettiin. Käytiin sitten pikaisesti Kuopiossa shoppaamassa (Se asuntomessureissu.) ja ehdin löytää itseni Sinooperista. Ja sieltä löysin sitten yhden ketjun. Sen jälkeen kun kyseinen ketju oli pyörinyt kaksi viikkoa laukun pohjalla, niin otin itseäni niskasta kiinni, jonka seurauksena totesin, että ketju on liian pitkä ja lyhentäminen olisi taas kerran niin iso projekti, että siihen ei kannattaisi ihan pikkukummassa ryhtyä. Jep.


Jos olisin jaksanut käyttää aivojani tänä kesänä, olisin hoksannut tämän jo aiemmin. Minun ei tarvinnut loppujen lopuksi tehdä kasettiin yhtään ylimääräistä reikää, minun ei tarvinnut katkaista ketjua eikä minun tarvinnut kaivaa edes kuumaliimaa esiin. Ainoa, mitä tarvitsi tehdä, oli pujottaa ketjua valmiista rei'ästä läpi ja työntää kasetti näin syntyneen "silmukan" läpi. Öö siis suomeksi: Tarvitsi tehdä vain leivonpää (Entisenä partiolaisena ei tuottanut kauheesti ongelmia, kun aivotyö oli saatu hoidettua pois alta.) ja ketju lyhentyikin solmussa juuri sopivasti! Ah joo, siis tuo ketju oli jo valmiiksi suljettu "ympyräksi".



Ja koska kaikki piti vetää taas överiksi, niin kaivoin esiin tuon paidankin. Paita (316) on siis Helin ostos, joka menetti suurimman osan väreistään pesussa. Siksi oon saanu luvan käyttää sitä. Minusta se on edelleen kiva, vaikka enin metallinkiilto onkin noista kaseteista kadonnut. Tästä puuttuu enää Cyber Shopin c-kasettilaukku, niin minut sais järkätä jo hoitoon.

1 kommentti:

Kiitos kommentistasi!