26. elokuuta 2013

Skumppa-sunnuntait

Meille on vähitellen muodostumassa Retsan kanssa skumppa-sunnuntai -perinne. Voiko sunnuntaita paremmissa merkeissä viettää?

Toissaviikolla lähdettiin extemporee-brunssille iltapäivästä, jossa sitten päädyttiin extemporee-kuohuviineihin. Muistettiin, että meriterassi lopettaa kautensa, joten istuttiin sitten loppuilta siellä, auringonlaskuun saakka vilttien alla. Lepposta. Eilen Retsa soitteli, että on ohikulkumatkalla minun alaovella, että lähenkö samaa matkaa piknikille. Minä nappasin piknikviltin kainaloon ja juoksin alas. Siitä lähtikin käyntiin sitten taas yksi erittäin loistava sunnutaipäivä!

Juhlittiin synttäreitä (Tosin ei kummankaan meistä..), syötiin viinirypäleitä ja juustoja. Illan viiletessä päätettiin sitten jatkaa synttärijuhlia (synttärisankarin työpaikalla sankarin ollessa työvuorossa) sunnutaikuohuviinien merkeissä. Siinä sitten päädyttiin tilaamaan etanoita ja valkoviiniä sekä pohtimaan sitä, miten absurdi koko tilanne oli. Minä olin työpäivän ryydyttämä ja parin tunnin yöunilla liikenteessä, Retsa oli juuri ollut muuttoapuna ja sitä ennen myös töissä. Minulla oli jalassa tennarit ja kainalossa piknikviltti, Retsalla oli marketin muovikassi. Ympärillä miehet kulkivat puvuissaan ja naiset korot lattiaan kopisten.

Loppuillasta uni alkoi uhkaavasti hyökätä päälle, mutta yritin sinnitellä ja tilasin pienen kahvin. Sain sen tarjoiltuna shottilaseista. Pienin kahvi, jonka olen koskaan tilannut. (Täytyy nyt lisätä, mikäli joku paikan tunnistaa, että tuohan ei ole oikeasti talon tapa, oon vaan niin spesiaali, että saan spesiaalikahvitkin.) Jatkettiin skumppasunnutaita kahvin voimalla vielä suihkun ja vaatteiden vaihdon kautta Gloriaan ja vaatekaappijatkoille saakka, mutta se on jo ihan toinen tarina.


Yksi Oulun keskustan kaduista on suljettu ajoneuvoilta ja laitettu täyteen ruusuja. Ainoa kuva, jonka otin oikealla kameralla, vaikka raahasin sitä mukana koko päivän.

Kamerasta tuli mieleen semmoinen asia, että taisin juuri tilata Canon EOS 7D:n.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!