11. toukokuuta 2011

Loma-anomus elämästä

Jos elämästä vois ottaa lomaa, niin tänään en ois tavattavissa. Minulla on harvoin totaalihuonoja päiviä, mutta tänään sellainen sitten sattui kohdalle ihan superina.


Nukuin yön sellaisissa korkeintaan tunnin pätkissä, kiitos Batmanin levottomuuden. Käytin sen keskellä yötä ulkonakin voidakseni aamulla sen olleen loppujen lopuksi melko turha keikka. Se suunnilleen viimeinenkin matto, mikä meillä enää edes on lattialla oli paskassa. Kävin kippaa maton pihalle, laitoin vaatteet ja suunnilleen viimeiset puhtaat sukat jalkaan, kävelin vessaan ja totesin melko nopeesti Batmanin sotkeneen ja kastelleen myös vessan pikkumaton. Sukat vaihtoon, nopee maton huuhtelu, aamupala välistä ja töihin kasiksi.

Töissä lähdin Elinan kaveriksi kuvailee erästä urheilutapahtumaa, jossa eräs seitsemänkymppinen herrasmies antoi ymmärtää minun olevan paitsi yksinkertainen, niin myös todella tyhmä muutenkin. Ja vain siksi, koska vastasin herran ympäripyöreään kysymykseen nähtävästi liian yksityiskohtaiseksi. "Minäpä kysyn sinulta uudestaan tämän kysymyksen, haluan aivan yksinkertaisen vastauksen." No, voisitko silloin kysyä selkeästi sen, mitä haluat tietää. Ja mitä tahansa herralle sanoin, niin vastaus oli tyyliin "Hei, olen sinua 50 vuotta vanhempi, kyllä minä tiedän". Siinä vaiheessa, kun se sanoi minulle päin naamaa olettavansa, etten tiedä mitä tarkoittaa termi "mennä maitohapoille", niin purin huulta, etten oikeasti olis alkanu itkupotkuraivareita siinä. Onneks Elina sattui paikalle ja mies intoutui kuullessaan Elinan urheilutaustasta niin paljon, että unohti minun olemassaoloni. (Minun urheilutaustaani kysyi, mutta ei jaksanut kuunnella edes vastausta.) Livahdin tilanteesta pois ja menin kentän toisella laidalle ottamaan aurinkoa.

Iltapäiväksi menin takaisin toimistolle, mutta jouduin lähtee töistä normaalia aiemmin järkyttävän päänsäryn vuoksi. Yritin sinnitellä jonkin aikaa, mutta siinä vaiheessa, kun mietin, että lähdenkö oksentamaan, niin päätinkin lähteä kotiin. Olin aamulla jättänyt Batmanin poikkeuksellisesti eteiseen, koska ajattelin, että on paljon helpompi siivota yksi pieni huone kuin koko talo. Olin varautunut tosiaan siivoushommiin, mutta en siihen, että Batman osaa avata ovet myös vastakkaiseen, kuin niiden aukeamissuuntaan. Ilmeisesti Batmanin mielestä oli epäreilua lukita se eteiseen ja niinpä sain sitten kuitenkin siivota koko talon.

Muutenkin sain tänään joltain minulle tuntemattomalta vinkujalta ikävää palautetta asiassa, joka ei edes itse asiassa kyseiselle tyypille kuulu. Onneks en ollu tyypin ainoa uhri. Todennäköisesti normaalina päivänä toi ei ois juurikaan jaksanut hetkauttaa, mutta jostain syystä tänään kaikki on ihan ylivoimaisen hankalaa. Eikä siinä vielä kaikki, tosin kaikkea en jaksa ja halua jakaa koko maailmalle. Mutta sellainen päivä tähän saakka.


Nyt oon vetäny täällä särkylääkettä ja varautunut henkisesti siihen, että toi eilen tullut erään nimeltämainitsemattoman operaattorin puhelinlasku voi olla mitä vain. (En siis vielä eilen avannut kuorta.) Luin nimittäin Facebookista, että porukka on saanut eilen vähän jos jonkinlaista laskua kyseiseltä firmalta.

Ja ikävä kyllä tätä päivää on vielä melko monta tuntia jäljellä.

EDIT: No, niin, kuulin just, että kesäopintotukianomukset pitää jättää ylihuomenna. Oparisuunnitelma pitäs esittää ennen sitä, että siitä vois saada tukia. Ei mahdollista. Vastaavan hoitajan harjoittelunkin meinasin suorittaa kesäopintoina, mutta hei, työhaastattelukin on vasta huomenna, eli erittäin epätodennäköistä, että sekään onnistuu. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!