18. lokakuuta 2012

Tee se itse -lehtikasa

Syksyllä pitää aina kuvata perinteisiä lehtikuvia, mutta koska en kehannu lähteä tuonne puistoon keikoilemaan kameran eteen, niin toin lehdet kotiin. Tosin toin vaan muutaman kappaleen, vaikka ajatus lehtikasasta olohuoneessa olisiki  kiehtonut. Ja toivoin, että nuissa olisi mahollisimman vähän koiranpissiä.


En tiijä mihin oon taas saanu ajan kulumaan. Ehkä oon vaan nukkunu ja käyny töissä. Lopun ajan oon vaan syöny. Eilen tosin pesin vähän pyykkiä ja laitoin ruokaa. Myös jälkkäriä. (Joka tosin vähän epäonnistui, koska improsin koko homman eli oon edelleenkin vielä hieman huono nainen, vaikka oon tosiaan yrittäny parantaa tuota keittiötoimintaani.) Vielä ois yksi yö töitä ja huomenna suuntaan Kainuuseen vaihtamaan autoon talvirenkaita. Siellä on kuulema satanut jo lunta! En oo ihan varma, että oonko iloinen vai harmissani, että täällä on plus viisi lämmintä ja sataa vettä...


Minulla on ollu joku pakkomielteinen ajatus mokkapalojen tekoon jo pitemmän aikaa, mutta en oo saanu aikaseksi vielä mitään. Ehkä siksi, että täällä ei oo mitään ainesosia ja toisaalta tuntuis tyhmältä leipoa pellillinen mokkapaloja ja syödä ne yksin. Ja ehkä siitä saattais tulla myös vähän huono omatunto. Vaikka toisaalta, löysin tässä taannoin aivan mielettömän upean lenkkipolun, joten yks pellillinen mokkapalaa sinne tai tänne... Oon jo suunnitellu valokuvausreissua sinne!


Niin, valokuvauksesta puheen ollen, ajattelin tosiaan saada jonkin inspiraation lauantaille. Oon nimittäin niin monesti keikoillu meijän lähimetässä toivoen, että oispa nyt se kaukolaukaisin. Ja nyt kun se on, niin täytyis varmaan käyttää tilaisuus hyväksi välittömästi! Itse asiassa minulla ois ollu yksi idea mielessä jo kauan, mutta epäilemättä vesi on jo aivan liian kylmää, etenkin kun joutuisin ajelemaan puoli tuntia vielä enemmän metsään toteuttaakseni ajatuksen.

3 kommenttia:

  1. Ihania kuvia!! Eipä oo ennen tullu mieleen ett syksyn voi tälläkin tavalla tuoda kotia, tosi kaunista :) Ja toi neule.. upea väri

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mistähän tuo neule-sana tuli.. siis toi paituli :D

      Poista
    2. Kiitos Sara! Nuo on kyllä kivoja sisustuksessakin, tosin kuivuessaan hajoovat tosi helposti ja leviävät lattialle. Ja tulee kauhee siivo. :D Tuo on oikeasti mekko, mutta helma ei vaan tietty näissä kuvissa näy, mutta just kiva syksymekko!

      Poista

Kiitos kommentistasi!