29. toukokuuta 2012

Vanha ja mukaviisas


Minun tämän päivän ohjelmaan kuului pikainen pyörähdys Kajaanissa. Ostin lahjan yhden kaverin ylppäreitä ajatellen ja sitten käytiin koko perheellä juhlistamassa minun synttäreitä ravintolassa. Olisin kovasti halunnu laittaa päälle jotain kivaa, mutta toi +9 astetta ei houkutellu kauheesti ja päädyin johonkin tosi tylsään. Sitä paitsi, lähettiin melkein suoraan töistä, josta olin tullu suunnilleen suoraan makkaranpaistoretkeltä. Tosin ei paistettu makkaraa metsäpalovarotuksen vuoksi.

Tämän kummemmin ei taida tulla juhlittua. Oon nimittäin perjantaiyön töissä, lauantaipäivän kierrän valmistujaisissa ja meen taas illaksi ja yöksi hommiin. Oikeestaan minulla ois lauantaiaamunakin ollu muutama tunti töitä, mutta ei kuulema tarvihe mennä. Ihan jees, ehtii nukkuakin joskus. Tai ainakin yrittää. Viikonloppuna ois tarkotus myös muuttaa kesäasuntoon. Eli siis toisin sanoen roudata paikalle itseni ja pari vaatekertaa. Kaikki muu siellä jo onkin. Kannattaa valita valmiiksi kalustettu ja jopa sisustettu kämppä...


Tänään oli, aamupäiväisestä räntäsateesta huolimatta nätti ja ihan suht lämmin ilta. Hipsin sitten Kajaanin reissun päätteeksi kotirantaan kameran kanssa. Pikkusen saattoi olla kylmänhivakka tuo tuuli, mut kun oli tarpeeksi nopee, niin sai pelkän kurkkukivun kuumeen sijaan. Ai että, toimiva laajakulmaobjektiivi lähtee tilaukseen ihan just. Meinaa nimittäin palaa hermo tuon rämän kitin kanssa. Ja isä nimittäin ilmotti tänään sponssaavansa synttärilahjana osan putken hinnasta. Sillä eholla, että lainaan koko kamera-arsenaaliani isälle heinäkuussa. Sopii minulle.

Mut nyt minä lähen hipsii kohti sänkyäni. Kello nimittäin kiiruhti just ihan jäätävää vauhtia eteenpäin, ihan huomaamatta! Vanhus tarvii nyt unta...


6 kommenttia:

  1. Hyvää syntymäpäivää! :) Mitä sä muute teet työkses? Oon ihmetelly sitä pitkään :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Rooosa! Oon nyt ollu jonkin aikaa koulunkäyntiavustajana ja viikonloppuja tehny tarjoilijana. Tosin kohta teen pelkästään noita baarihommia ja ihan viikollakin, kun koulut loppuu.

      Poista

Kiitos kommentistasi!