23. maaliskuuta 2012

Maskeerausharjoitusta

Perjantai-ilta. Yksin kotona. Kuten jo ehkä minua paremmin tuntevat saattoivatkin veikata, mielessäni ei ollut ensimmäisenä villit kotibileet vaan yksinäinen kuvaussessio. Oon mielettömän huono kuvausmaskeeraaja. Teatteria vuosia harrastaneena tiedän, että kirkkaat valot "syövät" suuren osan maskista. Valokuvauksessa on luonnollisesti sama juttu. Ongelma on vain siinä, etten ole ilmeisesti sisäistänyt tätä faktaa. Nyt opettelin sitten kerralla. Vetäisin naamaan amywinehouse-rajaukset (Okei, ehkä joudun myöntää, ne ne oli melko hillityt amywinehouse-rajaukset..) ja roosanväriset huulipunat. Myös huuliin ois voinu harkita jotain rajaukseen liittyvää, mutta koska oon niin noob huulipunan käytössä, niin ne omista täysin mätsäävää rajauskynää.

Ja sitten räpsii. (Luonnollisesti jojoilin kameran molemmilla puolilla, hei eikö nyt kukaan vois ilmottautua vapaaehtoiseksi malliksi, kun pikkusiskon kiristäminen ei nyt jostain syystä onnistu ja luottomalli-Miika on koko kevään ties millä reissuillansa..?) Aikomuksena oli liikkua ulos, mutta laiskuus vei voiton. Kiitos olohuoneen seinänkokoiset ikkunat ja minun ei tarvinnut ottaa askeltakaan tuonne hangen keskelle.

Ja toden totta, luonnossa nuo meikit olivat melko paljon jäätävämmät, mitä noissa kuvissa. Sanotaanko nyt vaikka näin, että kuvissa näkyvässä maskissa voisin kuvitella lähteväni kauppaan, mutta niissä peilissä näkyneissä en.



Oon jo jonkin aikaa yrittäny metsästää uutta bannerikuvaa. Oon tehny jo ties kuinka monta luonnosta tässä talven mittaan, mutta en oo ollu yhteenkään tyytyväinen. Kesken kuvauksen huomasin kamerassa kuvan, jonka näin jo sieluni silmin tuossa blogin ylälaidassa. No, lopputulos ei nyt aivan ole yksi yhteen sen ajatuksen kanssa, mutta olen tuohonkin nyt sen verran tyytyväinen, että bannerinmetsästys saa nyt hetkeksi jäädä.

Etenkin, kun puolen tunnin värkkäämisen seurauksena sain sen suunnilleen oikeaan kokoon. Joten jos joku sattui tuon puolen tunnin aikana täällä pyörähtämään ja hämmentymään, niin pahoittelen sitä kaaosta...

4 kommenttia:

Kiitos kommentistasi!