4. huhtikuuta 2010

Glamouria elämään


Minulla on ompelukoneiden kanssa viha-rakkaus -suhde. En tietenkään omista ompelukonetta, mutta kotona käydessäni saatan lukea äidin käsityölehtiä tunteja, tutkia vanhoja kangasvarastoja toisen samanlaisen ajan ja sotkea äidin ompelunurkkauksen niin tehokkaasti, että ihmettelen, kuinka äiti yleensäkään päästää minut sinne uudestaan ja uudestaan...


Olen kuitenkin alkanut järkevöityä tämän asian kanssa. Päätin, että teen vain pieniä, yksinkertaisia juttuja. Väsäsin kotona ollessani kasan ruusukkeita. Ja näihin tarvitsin ompelukonetta vain reunojen huolitteluun.






(Edellisten kuvien pitäisi aueta klikkaamalla isompana.) Ongelma on, että mitä ihmettä teen kasalla ruusukkeita. Itse en osaa käyttää vastaavia härpäkkeitä koruina normaalissa pukeutumisessa, joten nämä jäävät todennäköisesti kaapin kätköihin pölyttymään. Niin, siis lukuunottamatta muutamaa hieman synkempää versiota...

Olen haaveillut uudesta penaalista jo pitkän aikaa. En vain ole uskaltanut ajatella mitään niinkin haastavaa, kuten vetoketjun ompeleminen tai vielä pahempaa: Vuoren ompeleminen vetoketjulliseen objektiin. Mutta tuskalla ja kyynelillä (ja äidin avustuksella!) sain aikaan tämmöisen.






Kerrankin voin sanoa olevani tyytyväinen johonkin mitä olen tehnyt. En tiedä, miten raskin edes ottaa tuon penaalin käyttöön! Tuo ruoste-musta kangas noissa ruusukkeissa on muuten jäännöspaloja minun wanhojen puvustani. Mitä pidätte penaalista? Mihin itse käyttäisitte noita ruusukkeita?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!