26. joulukuuta 2012

Hiukan joulua

Kerroinkin jo aiemmin, että minun joulu on tänä vuonna hieman tynkä. Vietin aattoaamun kotona Kainuussa. Ehdin olla mukana kuusen koristelussa, syödä jouluruuan ja avata pari pakettia. Sitten ajelinkin jo Ouluun ja töihin. Olin kuitenkin ollu tosi kilttinä, pakettien määrästä päätellen. Sain nimittäin vielä mukaanikin säkillisen lahjoja. Availin niitä sitten illan ja vietin omaa joulua. Tosin jouluvalojakaan en jaksanut laittaa päälle... Muuten aika onkin kulunut nukkuessa, tänäänkin heräsin vasta tuossa hetki sitten. Ajastelin jo kelloa, että olisin nukkunut vielä jonku tunnin lisää, mutta onneks äiti soitti ja totesin, että ehkä tästä olisi jo aika nousta.

Nappailin joululta ihan vaan muutaman kuvan, sen mitä siinä aattoaamuna ehdin. Ja äsken kuvailin nuita lahjakasoja. Olkoon tämä minun se "virallinen joulupostaus", mikä joka blogissa kuuluu olla. Huomenna maailma palaa taas arkeen, minä teen vielä vähän töitä ja vetäydyn sitten viikonlopuksi ja vuodenvaihteeksi vapaalle. En oo vielä tietoinen tulevasta ohjelmasta, tällä hetkellä vaikuttais vahvasti siltä, että ostan vaan paketin nakkeja ja perunasalaattia ja syön niitä. Ehkä ostan myös viinipullon ja pussin sipsejä. Saa nähdä.


Junnun eka joulu. Kuusi kiinnosti kauheesti, paketeista pikkunen ei niinkään vielä ymmärtänyt, vaikka nuo isommat pojat niitten perässä vaahtosivatkin...



Tänä vuonna jätin kuusenkoristelun Helille. Kompensoin sitä, että joskus pienempänä olin kauhee isosisko ja koristenatsi, enkä antanu Helin ripustaa yhtäkään koristetta kuuseen. Tai jos annoin, niin vaan tarkkaan valitun koristeen ja tarkkaan valittuun paikkaan. Ja saatoin korjailla koristelua myös jälkeen päin...



Sain lahjaksi oikeestaan kaiken, mitä olin toinut. Eli sähköhammasharjan ja astioita. Ja lisäksi jo perinteeksi muodostuneen lahjan, The Body Shopin body buttereita. Tällä kertaa Heliltä ja ihan useemman kappaleen! Ihan huippuja näin talvisaikaan tuon jämäkän koostumuksensa ansiosta. Kuivat kädet kiittää! Ja isältä sain työkalupakin sisältöineen. Hiukan uskottavampaa, kuin minun nykyinen "työkalupakki", eli tuommoinen kukkakuvioitu vasara, jonka saa purettua ruuvimeisseliksi...

Lisäksi sain kalligrafia-oppaan ja kyniä. En olekaan aikoihin saanut kuvisjuttuja, ennen sain jotain joka vuosi. Valokuvaus on vähän vienyt tilaa tuolta harrastukselta. Mutta ehkä nyt saan taas uutta innostusta tuohonkin puoleen. Sitten tietty sain suklaata sen verran, että en oo vieläkään saanu syötyä suklaajoulukalenterini neljää viimeistä luukkua. (Olin ne päivät siellä Kainuussa ja kalenteri Oulussa ja takaisin tullessani oon ollu vähän täynnä tuota makeeta..) Ja vielä vaikka mitä muuta, mutta oon jo levitelly kaiken ympäri kämppää, joten jääköön osa lahjoista salaisuudeksi!

2 kommenttia:

Kiitos kommentistasi!