13. joulukuuta 2012

Kuva kuvasta

Nyt on palattu takas arkeen ja kaupungin hälinään. Tai no, arki ja arki. Kävin yhen päivän töissä koulutuksessa ja seuraava työvuoro onkin vasta maanantaina. Ihan hyvä näin, minun unirytmit on aivan sekaisin, vaikka kuinka oon yrittäny korjailla niitä tässä viikon vapaan aikana ja melkein jo onnistuin. Mutta viime yönä nukuin taas enemmän päikkärit kuin yöunet. Neljä tuntia, jonka jälkeen pari valveillaolotuntia ja sitten taas tunniksi nukkumaan. Jospa ensi yönä sais nukuttua sitten oikein kunnon yöunet kellon ympäri...

Tänään myös varmistui, että tammikuussa siirryn uusiin hommiin tuolla työpaikalla ja jatkuvat yötyöt saa tältä erää jäähä. Ja toivottavasti ei niitä tarvi enää tehäkkään, olihan tuo kokemus, mutta en välttämättä jää kaipaamaan yhtään.


Mutta sitten muita kuin työjuttuja, koska oon vapaalla! Oon tänä vuonna harvinaisen ajoissa joululahjojen kanssa. (Normaalisti oon siellä viimesien joukossa jouluruuhkassa hikoilemassa ja kiroilemassa saamattomuuttani...) Kävin nimittäin eilen noutamassa postista parit paketit, shoppailin Ifolorin sivuilla melko tehokkaasti pää joulutarjousten sumentamana. Oon aikasemmin tilannu tuolta vaan kuvia sekä tutustunu nuihin kuvakirjoihin, ja oon joka kerta ollu tyytyväinen nopeaan toimitukseen ja myös laatuun. Nyt pistin tilaukseen jotain muutakin, mutta en tietystikään voi paljastaa näitä pukin pikkuapurin hommia vielä, ettei mene yllätykset pilalle.

Tilasin kuitenkin joululahjan myös itelleni, luonnollisesti.


Otin syksyllä kuvan Batmanista ja suunnittelin jo tuolloin, että teetän tuosta taulun tai vähintäänkin isomman kuvan. Normaalisti nämä on ikuisuusprojekteja minulle, mutta nyt sattui käymään onnellisesti ja kuva pääsi seinälle yllättävän nopeasti. En vaan hoksannut tilatessani, että tuosta reunasta jää osa tavallaan "piiloon" tuonne reunoille. Niinpä Batmanin heijastus näyttäisi leikkautuvan pikkusen, mutta ajattelin nyt niellä perfektionismini ja olla huomioimatta koko asiaa. Ihan hyvin menny tähän saakka.


Olin ajatellu leipoa tänään joulutorttuja, mutta en ehkä jaksakaan. Taidan vaan keitellä glögiä ja mennä ajoissa nukkumaan. Minun ois pitäny tänään pestä myös pyykkiä ja vähän siivoilla. No, järjestelin paikkoja vähän, ihan vaan keräämällä kämpästä kaikki roskat roskikseen ja lehet lehenkeräykseen. Minulla on nimittäin vähän tapana jättää tavaroita lojumaan ja tuo sohva on ollu viime aikoina kuorrutettu vaatteilla, cd-levyillä, lehdillä ja kuplamuovilla. Tykkäisin kuitenkin pitää sen siistinä, koska oon ostanu ihania sohvatyynyjä ja niitten olemassa olosta menee hohto, jos ne on sen kuplamuovin peitossa.

Huomenna alotan päivän lenkillä kaverin kanssa ja sitten käyn ostamassa jääkaappiin jotain syötävää ja sitten pistän tätä asuntoa joulukuntoon. Harkitsen vielä vakavasti, että hankkisin tänne joulukuusen, koska en tuu muuten kovinkaan kauheesti joulua viettämään. Ja koska vastustan muovikuusia, koska ne ei oo yhtään oikeen näkösiä, niin pakko pistää sitten kerralla överiksi, jos sellasen joutuu laittaa. Ajattelin ostaa valkoisen. Jos nyt ylipäätään saan aikaseksi ostettua ollenkaan.


Olin toivottelemassa hyvää viikonloppua, kunnes totesin itselleni, että nythän on vasta tiistai. Onneksi mietin vielä uudemman kerran ja nythän onkin ilmeisesti jo torstai-ilta? Eli hyvät viikonloput voi jo aivan huoletta toivotella! Olkaa kiltisti!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!