7. syyskuuta 2011

18 markkaa 50 penniä

Maailman huonoin bloggaaja ilmottautuu. En tiijä mihin tää aika oikein menee, mut ilmeisesti ei ainakaan valokuvaamiseen. Kamera vois alkaa nostaa työttömyyskorvausta. Okei, myönnän, että se johtuu osittain objektiivipakkomielteestä. Tuolla 70-300 millisellä saa niin paljon parempia kuvia kuin tuolla kitillä. Mut tuo 70mm polttoväli on astetta liian paljon muuhun kuin lintujen ja oravien kuvaamiseen. Niinpä himoitsen sitä kiinteää 50 millistä f/1.8 linssiä, ja oon käyny jo verkkokauppa.comin myymälässäkin sen perässä juoksemassa. (Oon siis varma, että sen hankkimalla minusta tulis pro-kuvaaja...) Mutta tosiaan toi takuuvuokra ja ens kuun vuokrakin pitäis tässä hoitaa ja siihen lisäksi kaikki eläinlääkärikulut omasta pussista, koska vakuutus ei enää suostu niitä korvaamaan. (Ollaan ylitetty vakuutuskatto, jej..)


Lisäksi minulla alko koulu (Kaks kurssia koko jaksossa ja eiköhän ne oo päällekkäin..) mikä meinaa sitä, että Kajaanissa on taas jotain elämää. Oon nyt käyny kolmena päivänä kaupungilla kahvilla ja tili kiittää. Lisäksi eilen menin ostaa pari tärkeetä ostosta, mut voisin kirjoitella siitä reissusta erikseen, koska tänään oon vielä sopinu meneväni kaupungille syömään ja illalla oltais lähdössä porukalla yksille vaihtaa kuulumisia. Minua vedetään joka suuntaan, oon nähny kavereita joka ilta ja kaikille ei oo ees aikaa. Ihan hyvä paikkailla tätä kesän aikana syntynyttä sosiaalivajetta, mut kohta oikeesti tarviin hetken niin, ettei tarvi sopia kenenkään kanssa mitään! Ehkä sunnuntaille saan rennon lepopäivän ja jos alkuviikosta pyörähtäis kotimaisemissa rauhoittumassa. (Ja kirjoittamassa oparia... Joo, varmasti onnistuu!)


Ja sitten loppukevennykseksi tää, että löysin yhestä äitin kaapista viemästäni laukusta rahaa. Ei oo vissiin hetkeen sitä laukkua käytetty. (Paitsi minä, mut en oo koskaan jaksanu kaikkia taskuja tutkia, mut nyt lopultakin päätin poistaa sieltä kaikki vanhat kuitit ja minkä aarteen löysinkään!) Tähän rahantarpeeseen sopiikin hyvin toi vajaat 20 markkaa. Pientä vinoilua kohtalolta tai mikä näitä juttuja nyt ylipäätään järjestelee. Oon kyllä muutenkin jonkun kohtalon suosikkikohde ollu viime aikoina, mut ei pidä valittaa...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!