8. huhtikuuta 2013

Ruokabloggausta

Tänään oon mm. nyppiny kulmakarvaan loven ja ollut lähdössä Verkkokauppaan tekemään reklamaatiota hiirestä, josta oli patterit loppu. Oon pessy myös pyykkiä ja nyt tuli mieleen, että unohdin ripustaa ne. Lisäksi oon tsempannu näitten syömisteni kanssa niin, että tein kunnon ruokaa kotona. 

 
Tykkään kamalasti kanawokista ja oon lopultakin oppinut olemaan ostamatta niitä valmiita wokkivihanneshässäköitä. Ostan vihannekseni mieluummin tuoreina, kuin syön niitä kumivihanneksia. Todennäköisesti en vaan osaa laittaa niitä oikein. Mutta niin, tänään menin astetta ylemmälle levelille, kun ostin ihan kookosmaitoa! Ja tulipa kyllä superhyvää! En tiijä sitten tuosta terveellisyydestä, kun tuota kookosmaitoakin tuli niin paljon, mutta eipähän ainakaan ollut sitä ainaista leipää.

Oon nimittäin tässä tuumaillut, että pahin turvottaja ja pahan olon aiheuttaja on nimenomaan tuo leipä. Koska yksikin pala sitä ja olo on kuin ilmapallolla. Toinen on sitten tuo vesi, jota en juo juuri ollenkaan siihen nähden, että sitä pitäisi juoda useampi litra päivässä. Minulla tekee tiukkaa jo useamman desin juominen. Yritän nyt skarpata senkin suhteen. (Ja kun nyt skarppaamisesta puhuttiin niin taisin ostaa eilen minipussin sipsejä ja irttareita... Mutta hei, oikeastaan ei edes tympäse. Ostin nimittäin todellakin minipussit molempia, mikä on minulle todella hyvin! Ja sitä paitsi, oli rankka päivä töissä ja vapaat alkoi.)


Yksinkertaisuudessaan tämän kana-kookos-wokkihässäkän resepti on seuraavanlainen: 

Ruskista kanat oliiviöljyssä, heitä mukaan sipulirenkaat, paprikasiivut ja parsakaalit. Mausta esim. suolalla ja pippurilla tms. Anna paistua kuumalla pannulla kunnes kanat ovat kypsiä. Vihannekset saavat jäädä rapsakoiksi. Heitä mukaan kookosmaito ja puolikypsäksi keitetty nuudeli ja makeaa chilikastiketta. Ja valkosipuli, jos muistat... Anna hautua ihan hetki ja valmista!

Ja olin tosiaan sen verran liekeissä, että tein samalla vauhilla jälkkäriksi uuniomenoita. (Haha, inspiroiduin tähän jääkaapissa nököttäneestä vaniljakastikkeesta, joka oli menossa vanhaksi.) Omenathan on terveellisiä...


Samoin on punaviini. Minä lähdenkin pyörähtämään kaupungilla ja moikkaamassa Redeä viinibaarissa!

Olin kysymässä, että mitäs teidän viikonloppuun, mutta taitaakin olla jo maanantai... 

2 kommenttia:

  1. kuljeta vesipulloa mukana, ja juo siitä kotonaki, tulee PALJON helpommin juotua se litra, ku lasista. mullekki tekee nääs se lasista juominen tiukkaa. kantsii kokeilla! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, täytyy varmaan oikeesti kokeilla tuota vesipullokikkaa, jos se auttais yhtään. Eilenkin aloitin hyvin, mutta sitten päivän mittaan se vesilasi vaan unohtu täyttää.

      Poista

Kiitos kommentistasi!