3. toukokuuta 2013

Itsekriittisyysongelmia

Jos nyt jotain tässä yrittäis saada aikaiseksi. Oon tässä viime aikoina rakennellu ilmeisesti liian kovia vaatimuksia tämän blogin suhteen. Minulla on nimittäin muistikortit täynnä blogia ajatellen otettuja kuvia, mutta kun oon sitten yrittäny saada niistä aikaan jotain julkaisukelpoista, niin vanha kunnon itsekriittisyys on astellut kehiin ja oon vaan napsutellut deleteä.

Typerää, koska samaan aikaan minulla olisi kova polte päästä postailemaan, mutta into laantuu saman tien, kun nään ne kuvat. Tai jotain. Mietin tuossa jo jotain blogilomaa, jos semmoinen tiedostettu ja suunniteltu loma ei aiheuttaisi sitten ärtymystä siitä, että en saa mitään aikaiseksi. Voisi lusmuilla ihan luvan kanssa. Mutta toisaalta sekään ei tunnu kivalta ajatukselta.


Tänään tsemppasin sen verran, että otin iltalenkille kameran mukaan. Täällä Oulussa on vaan semmoinen kiva juttu kuin merituuli. Ja näin toukokuun alussa se ei ole mikään leppoisa etelätuuli, vaan lähinnä semmoinen syväjäädyttävä pohjoistuuli. Muutama kuva ja luovutus, koska en halua menettää sormiani.

Batmania ei muuten ees tarvi käskee enää tuonne puuhun, se kiipee sinne ite. Paljon kätevämmin kun minä. En oo hetkeen vissiin puissa kiipeilly, kun oli niin säälittävää räpeltämistä. Piti oikein tarkistaa, että eihän kukaan vahingossakaan nähny. Tiijättehän, vähän sama kun kaatuu, niin ensin tarkistetaan silminnäkijät ja sitten vasta maholliset vammat.


Mutta tosiaan, viime aikojen kuulumisia. Vappuna olin asiaan kuuluvasti töissä sekä aattoillan että vappuaamun. Vappuiltana sitten alkoi onneksi paistaa aurinko, joten käytiin sitten ostamassa vappumarkkinoilta viisi metriä metrilakua. Vapun kohokohta! Alunperin olin suunnitellut istuvani vappuillan yksin kotona ja olin varautunut kasalla lohtusipsiä, mutta istuinkin sitten viinibaarissa ratkomassa vappuristikkoa. Niinkin hurja ilta.

Vapun jälkeen oonkin sitten viettäny parit päivät vapaata tässä. Eilen mökötin kotona, lenkillä tosin kävin ja olin melko varma, että saan vähintäänkin keuhkokuumeen sen reissun jälkeen. Vesisade ja nollakeli, ihana Suomen kesä. (Oon tosiaan päättäny, että kesä on alkanu jo... Huomenna meen Nallikariin ottaa aurinkoa.)


Tänään sitten aloitin aamun reippaalla juoksulenkillä ja imuroinnilla. Tämän jälkeen katsoin Hilja, maitotytön ja jumitin koneella, kunnes tunsin piston sydämessäni. Ulkona paistoi aurinko ja minä mökötin sisällä. (Kaverin kommentti tähän tosin oli, että oon amatööri, kun tuommosessa tilanteessa pitäisi vaan vetästä verhot auringon eteen, ettei sitä näy ja voi mielissään köllötellä kotona...) Kävelin sitten viinibaariin lukemaan kirjaa. Olin kyllä vähän tylsä, viinilasin sijasta tosin tilasin ison lasin vettä. Samalla reissulla poikkesin myös moikkaamassa Henua mansikka-kermavaahtokaakaon merkeissä. Puoli kasiksi kipitin kotiin todetakseni, että tänään ei tulekaan Salkkareita ja suutuspäissäni sitten lähdin kameran kanssa ulos.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!