Uskomatonta. Kävin tänään Siwassa ostamassa erinäisiä elintarvikkeita, mm. jugurtti-mansikka muromysliä. Kaupassa sitten aloin ihmetellä, kun sama myslipaketti oli sekä ylä- että alahyllyllä. Ylähyllyn hinta oli 2,39 euroa ja alahyllyn 2,49 euroa. Otin sitten tietenkin sen ylähyllyn edullisemman paketin, mutta siitä huolimatta kassa velotti alahyllyn paketin hinnan. Sanoin kuitenkin kassalla asiasta ja yritin kääntää homman vitsiksi, koska olin hyvällä tuulella, enkä jaksanut valittaa asiasta. No, jälkeenpäin ajateltuna mieli kyllä tekis, koska myyjä oli niin tympeä. Ei pahoitellut, ei sanonut mitään eikä edes hymyillyt, vaikka yritin vitsailla asiasta iloisesti sen sijaan, että olisin todellakin nostanut asiasta metelin. (En tarkoita nyt, että suutun, jos joku ei naura minun vitsilleni, mut hei, etenkin tuollaisessa tilanteessa toivoisi edes jonkinlaista asiakaspalvelua. Edes hymyn tai pahoittelut.)
No, minulla nyt on tapana olla sitä pirteämpi ja iloisempi mitä nyrpeämpää palvelua saan. Se tulee luonnostaan, melko säälittävä tapa kostaa.
Päätin tänään ilahduttaa myös Kelan tätejä. Kävin heittämässä iltalenkillä todistukset vuokrankorostuksesta Kelan toimiston postiluukusta sisään. En voinut tuotakaan kirjekuoren "osoitetta" tehdä normaalisti sutaisemalla, toisin kuin normaalit ihmiset. (Saatoin jopa vähän luonnostella hommaa töissä, mutta lopputulos oli kuitenkin huomattavasti yksinkertaisempi.)
Että semmosta tänään.
Mun rakkain kirjeenvaihtokaveri on kaupungin kirjasto. Säännöllisesti vähintään kerran kuussa tipahtaa luukusta varsinaista rakkauspostia... Vähän kalliiksi tulee tämä suhde vaan, sama olis jo kaupasta hakea ne kirjat! :D
VastaaPoistaHaha, onneks toi Kela kuitenkin on tähän saakka maksanu minulle eikä toisin päin.
VastaaPoista