3. marraskuuta 2011

Kahdeksan

Kiitos Tuhinaa ja touhotusta -blogin Jenni-tädille! Tulin kovasti hyvälle tuulelle tästä pienestä yllätyksestä, mikä minua odotti tässä taannoin kyseisessä blogissa. Tämä onkin ensimmäinen blogitunnustus minulle ikinä ja oonkin vähän ihmeissäni siitä, että miten tämä nyt toimiikaan...


Konseptiin kuuluu, että tunnustuksen saajan pitää:

1. Kiittää tunnustuksen antajaa.
2. Antaa tunnustus kahdeksalle bloggaajalle.
3. Ilmoittaa näille kahdeksalle tunnustuksesta.
4. Kertoa kahdeksan satunnaista asiaa itsestään.



Mietin täällä hiki hatussa, että mille kahdeksalle blogille tämän tunnustuksen pistäisin menemään. Luen paljon erilaisia blogeja, osaa säännöllisesti ja osaa epäsäännöllisemmin. Hirveen vaikeeta keksiä kahdeksan blogia, mutta yritin nyt valita tähän mukaan ns. pienempiäkin blogeja, ei pelkästään tuolla blogilistan luetuimmissa keikkuvia. Osa blogeista on varmasti jo tämän tunnustuksen saanut miljoonaan kertaan joltain suunnalta, mutta eikös se kuuluisa ajatus oo taas tärkein...



 Hupsistarallaa - Minulla olisi näin jonkin asteisena perfektionistina norsikselta hurjan paljon opittavaa, että se ei oo maailmanloppu, jos kaikki ei nyt mee niiku siellä kuuluissa Strömsössä. Ja voiko nyt värikkäämpää ja pirteempää blogia olla?

Pientä kivaa - Näin syksyllä käsityöt on ainakin minulla muodissa, joten tässä vielä toinen käsityöinspiraatioblogi, jota tulee käytyä välillä kurkistelemassa! (Mm. Petran sateenkaaripeitto on upea!)

Diagnoosi: Sisustusmania - Erityisesti syksyllä ja talvella innostun tuosta sisustamisesta siihen malliin, että koluan läpi joka toisen sisustusblogin. Tää on kuitenkin niitä harvoja selkeesti sisustukseen keskittyviä blogeja, jotka ei oo ns. kerralla nähty. Tähän palaa aina uudestaan ja uudestaan.

Converting Vegetarians -  Heidin elämä on aikalailla täysin erilaista kuin omani, mutta jollain tapaa tykkään siitä ihan mielettömästi! Tässä jos jossain blogissa on sitä omaleimaista sisältöä! Lisäksi Heidillä on uskomattoman söpö tyyli!

White Trash Disease -Nata on ihan mielettömän upea. Niin upea, että meinasin eilen ostaa elämäni ensimmäisen huulipunan naisen innoittamana. Ja siis ei blogin sisältökään hullumpi ole eli ts. tykkään ihan tosi paljon!

Colour me ! - Pakko mahduttaa mukaan vielä yksi lemppareimmista. Oon seuraillu Juulia ehkä pitempään kuin yhtäkään muuta bloggaajaa ja tykkään tässä blogissa noin suunnilleen kaikesta, heh.

Ja seitsämäntenä ja kahdeksantena vielä on mainittava pari ulkomaista suosikkia: Color Me Katie ja My Milk Toof. Katie on uskomattoman taitava nuori valokuvaaja, jonka blogi piristää harmaimmankin päivän. My Milk Toof -blogissa seikkailevat taas icle ja Lardee -nimiset maitohampaat, heh.




Ja sitten niihin kahdeksaan satunnaiseen asiaan:

1. Aloitin blogata vuosia sitten. Ensimmäinen blogini taisi olla sarjakuvablogi, joka lopulta kuihtui skannerin puutteeseen. Tuon blogin perustin joskus lukion alkuaikoina ehkä? Myöhemmin kirjoittelin sitten epäsäännöllisen säännöllisesti Vuodatuksen puolelle ihan vaan omia ajatuksia, lähinnä itseni iloksi, kunnes innostuin valokuvaamisesta. Siitä lähtien oonkin sitten kirjoitellut bloggerissa Circus on Tourin merkeissä vuodesta 2009 saakka.

2. Tykkään pinota halkoja, osaan ajaa traktorilla ja vaihtaa autoon renkaat. Oon myös kokeillut ajaa kaivinkonetta, tiijän miten akkuporakonetta tai sirkkeliä käytetään ja muuta yhtä naisellista. Kaikkein kovin juttu on kuitenkin se, että osasin koota rynnäkkökiväärin 15-vuotiaana. Silmät kiinni. Treenasin armeijaa varten, jota en sitten koskaan käynyt. Toistaiseksi.
3. En oo koskaan edes maistanut tupakkaa. Pidin itseäni aina liian coolina siihen, että olisin sortunut painostuksen alla. Vaikka ei minua varsinaisesti ole koskaan painostettu. Sen sijaan pidin saarnoja keuhosyövästä ja muusta yhtä ihanasta. Oon siis ollu kukkahattutäti jo teini-ikäisenä, heh.

4. Oon harrastanut ihan mielettömän paljon erilaisia juttuja. Yhteen aikaan olin joka ilta menossa. Lentopallo (josta on yksi PowerCupin NS-sarjan suomenmestaruus), partio (josta käyty muutamat SM-kisat), käsityökerho, taekwon-do, kokkikerho (mut en siltikään osaa laittaa ruokaa), englanninkerho (mut en siltikään oo mikään haka enkussa), jooga (mut ei ollu minun juttu, joten lopetin muutaman kerran jälkeen), pesäpallokerho, laskettelu ja myöhemmin lumilautailu, metsästys (niitä harvoja, joita vielä harrastan), agility, näytteleminen, pianonsoitto, klarinetinsoitto, sähly... Lisäksi oon käyny kaikenlaisia pajukursseja ja nukkekursseja ja mitä näitä nyt aina on ollu. Joskus on ollu aikaa.

5.Kun olin pieni, halusin laulajaksi. Myöhemmin tajusin, ettei minun äänellä estradeja ehkä valloiteta. Sitten halusin opettajaksi, koska äiti on opettaja ja äidin äiti ja isä ovat olleet opettajia ja äidin äidin äitikin on ollut opettaja. Siinä vaiheessa, kun piti alkaa miettiä sitä ammatinvalintaa, niin menetin hermoni siihen, että kaikki olettivat automaattisesti minun hakevan OKL:ään. Iskin kapinavaiheen päälle ja hain opiskelemaan restonomiksi Kajaanin ammattikorkeakouluun, ihan vain sen perustella, että abiaikana käydyn tutustumispäivän aikana kampuksella oli huskyja. Nyt ehkä vähän harmittaa, että oon menettäny sen pitkän kesäloman.

6. Luen tosi vähän nykyään, mutta oon tosi nopea lukija, jos sille päälle satun. Luin yhtenä kesänä Hovimäki -kirjasarjan kolmessa päivässä. Siis yhteensä kuusi keskipaksua tai paksua kirjaa. Ei oo siis kai mikään saavutus tuon jälkeen, että Sinuhe, egyptiläinen meni vajaassa kahdessa päivässä.

7. Pelottavin tilanne, missä oon ollu, tapahtui joskus yläasteella. Seisoin talvella meijän kolmikerroksisen koulurakennuksen portaiden edessä. Kaveri tuli sitten perässä välitunnille ja sano, että jos mentäis kauemmas, kun tässä portaiden edessä on niin paljon hälinää. Lähdettiin  menee ja kun oltiin kävelty ehkä viisi metriä, niin sieltä korkealta katolta tippui kymmenen senttiä paksuja, isoja jäälevyjä just siihen missä olin seissy hetkeen aiemmin. Kukaan ei onneks jääny alle.

8. Ohjelma, jossa oon ollu esiintymässä (laulamassa) tuli ulos televisiosta just kun vuosituhat vaihtui eli 1.1.2000 klo 00.00. How cool is that?!

Postauksen täytekuvitus on WSOY:n Käytöksen kultaisesta kirjasta vuodelta 1954. Ensi kerralla luvassa Kalevalaa vuodelta 1944, heh.

2 kommenttia:

  1. Kiitos kaunis tunnustuksesta. Erityisen mieltä lämmittävät perustelusi :-)

    VastaaPoista
  2. Kiitos tästä! :) Koskaan ei jakseta näihin vastata mutta kyllä ne aina mieltä lämmittää silti. Mahtavaa kuvitusta myös, katoin ekasta kuvasta että mikä ihme matkailualan kirja toi on. :D Itekin oon siis restonomi.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!